National Repository of Grey Literature 19 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Demonstrational Program for IZU Course
Míšová, Miroslava ; Rozman, Jaroslav (referee) ; Zbořil, František (advisor)
This bachelor's thesis deals with development of new study aplications for course Fundamentals of Artificial Intelligence. These aplications are based on the older version of JavaApplet, which use features, that are no longer supported. Each applicatoin was made acording to an object-oriented paradigm and than implemented. Special care was taken in order for the UI to be intuitive and easy to use and also for the aplication to be able to be further developed.
Use of a simulation model for the development of an automatic algorithm for creating a routing table and path evaluation in a conveyor system
Weyrová, Dominika ; Simeonov, Simeon (referee) ; Hromková, Ivana (advisor)
The diploma thesis deals with the use of a simulation model for the development of an automatic algorithm for the creation of a routing table and route evaluation in a transport system. It includes a search of modeling and simulation issues and state-space search issues with an analysis of available search methods. The simulation model of the transport system is created in the software Tecnomatix Plant Simulation, where an algorithm for automatic creation of routing tables for routing and evaluation of routes according to static criteria is subsequently developed and tested. The work presents a proposal for the principle of the algorithm for evaluating the routes of the transport system, including dynamic criteria and their optimization.
Chess Program with Various Chess Variations with New Figure
Dostál, Martin ; Křena, Bohuslav (referee) ; Rozman, Jaroslav (advisor)
This thesis deals with an analysis and evaluation of methods and algorithms needed for successfull implementation of a chess program. Both the basic principles and further currently used extensions of these methods and algorithms are stated with a goal to implement a quality chess program playing different chess variations including a new figure. This thesis also introduces the basic pillars of every chess program - these pillars include board representation, state space search, evaluation of a game state and changes required for implementation of new chess variations. A comparison of difficulties of individual methods is included for an overview.
Watson-Crick Models for Formal Language Processing
Hammer, Jan ; Tomko, Martin (referee) ; Křivka, Zbyněk (advisor)
Tato práce se zabývá Watson-Crickovými jazyky, které jsou inspirovány výpočty nad DNA, dále jejich modely a algoritmy pro rozhodování členství řetězců v těchto jazycích. Analyzuje nedávno představený algoritmus nazvaný WK-CYK a prezentuje algoritmus založený na prohledávání stavového prostoru, jehož základem je standardní prohledávání prostoru do šířky, ale používá množství optimalizací a heuristik, aby byl v praxi efektivnější a dokázal analyzovat delší vstupy. Klíčové jsou heuristiky pro prořezávání stavového prostoru (detekují slepé větve) a heuristiky pro výběr nejslibnějších větví pro další výpočet. Tyto dva algoritmy jsou testovány na 20 různých Watson-Crickových gramatikách (40 včetně jejich verzí v Chomského normální formě). Zatímco WK-CYK je schopen rozhodnout členství v jazyce v rozumném čase u vstupů o délce zhruba 30-50 symbolů, jeho efektivnost je velmi konzistentní u různých gramatik a různých vstupů, algoritmus prohledávající stavový prostor je obvykle (v 89-98 % případů) efektivnější a je schopen provést výpočet pro vstupy s délkou o stovkách často i tisících symbolů. Tedy tento algoritmus má potenciál být vhodným nástrojem pro praktické použití při rozhodování členství ve Watson-Crickových jazycích a nabízí vhodný základ pro další vývoj a vylepšení, která by dále zvyšovala efektivitu algoritmu.
Resolution Method Visualisation
Smetka, Tomáš ; Orság, Filip (referee) ; Rozman, Jaroslav (advisor)
This bachelor’s thesis deals with problems in the area of automated reasoning in propositional and predicate logic. In the theoretical part the propositional and predicate logic is described in connection with the system of its automatic proving with help of resolution method. Further there is described draft and implementation of a program which consists of a terminal and server part. The program looks for a proof if the given formula is impossible to be solved and visualizes every single step which leads to finding of the solution. In conclusion the implementation of solution and the thesis as a whole is evaluated and there are also described additional possibilities of extension.
Scrabble for Mobil Phones
Kaněčka, Ondřej ; Kunc, Michael (referee) ; Schönecker, Rudolf (advisor)
This paper deals with an usage of searching algorithms and lexical data structures for platforms with limited computing power and accessible memory (celluar phones and similar) in SCRABBLE brand crossword game. There are also shown its advantages and disadvantages on this platform. The Appel-Jacobson searching algorithm is used to search possible moves. The lexicon with all words is available for this algorithm. It's stored in Directed Acyclic Word Graph (DAWG), which provides fast data searching and data compression too, so the size of the lexicon is comparatively small considering the target platform. The final Java application for celluar phones (MIDP 2.0) adds graphical interface and game control so it provides playing SCRABBLE brand crossword game against artificial intelligence or against human.
Robotic Rubik's Cube Folding
Lukšíček, David ; Zuth, Daniel (referee) ; Marada, Tomáš (advisor)
This Master thesis deals with design, assembly realization and commissioning of the robotic system for automated solving of Rubik's cube puzzle. In the beginning of the thesis there are mentioned some of the existing projects for this purpose. Following chapters present desing concepts of the whole construction. In the final chapters there are mentioned software controlling structures as well as economical summary.
Sudoku Generator and Solver
Polínková, Eliška ; Čermák, Martin (referee) ; Goldefus, Filip (advisor)
This thesis discusses ways of generating and solving Sudoku games. It describes possible approaches to problem solving, namely: the use of logical methods and the use of state space search methods. Practical part of this work involves the design and implementation of application enabling the generating, solving, verification of attributes, creating your own sudoku problem and export games to XML file.
Program for Automatic Playing of Solitaire and Mines
Přikryl, Stanislav ; Zbořil, František (referee) ; Rozman, Jaroslav (advisor)
The goal of this work is to design, then implement, and finally test a program that will automatically play the games Solitaire Klondike and Minesweeper. This goal was achieved using the Python programming language. We were able to create a program that is able to play the game of Minesweeper with a 91\% success rate of completing the game without stepping on a mine, and a program that is able to play the game of Solitaire Klondike, decide which move to use next, and if the game has a solution, successfully complete the game. The results of this work allow the reader to better understand the issues of both games and the problems that must be addressed during the implementation of a program that is intended to be used to play the games automatically. This thesis also outlines for the reader the various techniques that can be used when implementing a similar program.
Watson-Crick Models for Formal Language Processing
Hammer, Jan ; Tomko, Martin (referee) ; Křivka, Zbyněk (advisor)
Tato práce se zabývá Watson-Crickovými jazyky, které jsou inspirovány výpočty nad DNA, dále jejich modely a algoritmy pro rozhodování členství řetězců v těchto jazycích. Analyzuje nedávno představený algoritmus nazvaný WK-CYK a prezentuje algoritmus založený na prohledávání stavového prostoru, jehož základem je standardní prohledávání prostoru do šířky, ale používá množství optimalizací a heuristik, aby byl v praxi efektivnější a dokázal analyzovat delší vstupy. Klíčové jsou heuristiky pro prořezávání stavového prostoru (detekují slepé větve) a heuristiky pro výběr nejslibnějších větví pro další výpočet. Tyto dva algoritmy jsou testovány na 20 různých Watson-Crickových gramatikách (40 včetně jejich verzí v Chomského normální formě). Zatímco WK-CYK je schopen rozhodnout členství v jazyce v rozumném čase u vstupů o délce zhruba 30-50 symbolů, jeho efektivnost je velmi konzistentní u různých gramatik a různých vstupů, algoritmus prohledávající stavový prostor je obvykle (v 89-98 % případů) efektivnější a je schopen provést výpočet pro vstupy s délkou o stovkách často i tisících symbolů. Tedy tento algoritmus má potenciál být vhodným nástrojem pro praktické použití při rozhodování členství ve Watson-Crickových jazycích a nabízí vhodný základ pro další vývoj a vylepšení, která by dále zvyšovala efektivitu algoritmu.

National Repository of Grey Literature : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.